in de bus ... - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van Helga en André - WaarBenJij.nu in de bus ... - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van Helga en André - WaarBenJij.nu

in de bus ...

Door: A&H

Blijf op de hoogte en volg Helga en André

18 November 2012 | Brazilië, Salvador

De voorbije 28 uren hebben we in de bus gezeten. Jaja, Brazilie is groot ....
Wel al mooie natuur gezien en goed kunnen loeren naar het leven naast de weg. Wat een mix is van westers, oosters en zuiders tesamen. De stopplaatsen voor de bussen (toch vooral voor de Brazilianen zelf) zijn erg proper en duur, de hoofdbaan ligt er stukken beter bij dan de Vlaamse wegen, maar in het leven langs de weg zijn de straten van zand, proberen de bewoners vers geplukte bananen en ananassen te verkopen en zie je vooral hangende, zittenden en liggen mensen..

Ondanks dat de bussen geweldig goed zijn is het toch lang genoeg geweest. De andere reizigers bekeken ons wel raar, zo twee toeristen op een bus ipv op het vliegtuig, maar pas de twee laatste uren hebben we wat contact gekregen met een fijne Brazilaan die vlot Engels sprak. Het valt ook wel op de de bewoners niet echt open staan naar toeristen. En er wordt bitter weinig Engels gesproken, zelfs zo weinig dat we de komende dagen wat portugese woordjes moeten gaan leren om het echt goed te redden...

Eens aangekomen in Salvador worden we door onze nieuwe busvriend gelukkig nog even mee door het volk geloodst om zo naar de busstandplaats te gaan. Daar veel uitgelaten volk die allen staan de drummen voor een bus. Wij dus ook, maar zijn dan zo snel mogelijk op een bus gesprongen om weg te kunnen geraken uit de crowd. Dus eigenlijk niet helemaal de juiste bus genomen,allez, wel met de juiste eindbestemming, maar de uitgebreide stadsrit kregen we er zomaar bij.

• 19 November 2012 - 11:40

Smets Paul:

Hallo Helga & Andre,

Leuk te zien dat jullie weer van een prachtige vakantie aan het genieten zijn. Neem maar veel foto's, zo kan ik een beetje mee genieten !
    Ik wens jullie ginder het allerbeste toe, en geniet er maar met volle teugen van.

groetjes,
    Paul

• 19 November 2012 - 18:34

Monique Cielen:

Hey André & Helga,

Had het kunnen denken een tijdje niets meer van jullie gehoord maar jullie waren druk bezig om de reis te plannen hé ;) tof tof zeg geniet er maar van zou ik zeggen!! mocht het kunnen neemt een beetje zand van ginder voor mij, voor mijn verzameling te vergroten met zand van overal ;)

Groetjes,
    Monique xxx