Rio de Janeiro - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Helga en André - WaarBenJij.nu Rio de Janeiro - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Helga en André - WaarBenJij.nu

Rio de Janeiro

Door: H&A

Blijf op de hoogte en volg Helga en André

16 November 2012 | Brazilië, Rio de Janeiro

Wij verblijven voor een dikke twee weken ergens in Brazilie...
Daarom nog eens de blog bovengehaald :-)

Gisteren al vroeg in de ochtend zijn we vertrokken naar Amsterdam om dan rechtstreeks naar Rio de janeiro te vliegen. Omdat er net iets teveel mist boven dat stukje van Nederland hing hebben we wel een uurtje extra aan de startbaan gestaan. Maar verder verliep het weer prima.
Op de luchthaven verliep het niet zo vlot om een werkende ATM te vinden, maar een uur later was dat zelfs weer opgelost. Uiteindelijk zijn we met de bus tot aan het strand van Copacabana geraakt. En gelukkig hadden we al een hostel vastgelegd. Deze bleek echter wel in een favela te liggen,wat niet erg was want er zijn er ook goede en ongevaarlijke bij waar de huizen zelfs gewoon van steen zijn.
Er hangen echter wel geen naambordje op en het vinden van het hostel was dan ook de moeilijkste opdracht van de dag. Maar met hulp toch binnengeraakt achter de ijzeren poort waar een perfect gewoon hostelbed op ons mag te wachten.

Vandaag zijnn we dan eerst een busreis gaan vastleggen. Wat wel wat tijd in beslag nam, maar toch vrij goed lukte..
Dan een eindje terug met de bus om af te stappen in het oude centrum. Hier was niet echt speciaals te vinden, buiten een betonnen kathedraal en verder was het een kennismaking met de stad en zijn mensen. Degene die in hier wonen zijn nu niet meteen de zuid-amerikaanse schoon madammen zoals misschien verwacht. De korte jeanshortjes zijn erg in trek met daarop een t-shirt met een of andere foute tekening op. En lichamen die duidelijk de gevolgen dragen van het vele fastfood,vlees en suikers...

De afstanden zijn eigenlijk gewoon te groot om te voet te doen... zeker als het dan nog eens begint te regenen en het een typische novembernamiddag wordt. Ook al is het prettig om dat grijze weer met open schoenen en in t-shirt te kunnen trotseren.

• 17 November 2012 - 16:11

Johan:

Allee,

Weerom op vakantie

• 17 November 2012 - 18:05

Nico:

Ziet er al weer leuk uit. Ik blijf jullie volgen.
    Goede reis verder
    Groet
    Nico

• 19 November 2012 - 12:58

Iwein:

leuke trip toegewenst. Kijk uit naar de reisblog!!!
    Iwein

• 19 November 2012 - 12:58

Iwein:

leuke trip toegewenst. Kijk uit naar de reisblog!!!
    Iwein