Bagan - Reisverslag uit Pagan, Myanmar van Helga en André - WaarBenJij.nu Bagan - Reisverslag uit Pagan, Myanmar van Helga en André - WaarBenJij.nu

Bagan

Door: A&H

Blijf op de hoogte en volg Helga en André

24 Juni 2013 | Myanmar, Pagan

Benen omhoog,armen opzij,uitgestrekt of in een bollentje.. We vinden heel de nacht geen goede houding in de bus. We nemen snel een kamer die in de LP staat aangeschreven als topchoice. Kamer is prima, het personneel arrogant en dat zijn we hier niet gewoon.
Na een dutje huren we weer fietsen. Bagan is bekend voor de duizenden tempels verspreid over een 40-tal vierkante kilometers. De ene nog mooier als de andere.Een amerikaan met een te hoog zelfvertrouwen neemt ons meteen mee naar een van de betere plaatsen. Maar die plaats terugvinden blijkt moeilijker als hij dacht en zo fietsen we al snel in het rond.. Maar we vinden hem uiteindelijk en klimmen de steile trap op, en dan moeten we toch zeggen dat dit wel heel mooi om te zien is. Vooral dat je zover als je kan kijken tempels kan zien is indrukwekkend. Bagan op zijn best! Ook al zou zonsondergang of -opgang nog beter moeten zijn.
Eerst gaan we lunchen bij een franse dame, zeer lekker, en ook wel fijn om wat westersheid te zien en te proeven.
Omdat we nog een andere stad willen bezoeken voor we terugkeren naar yangon besluiten we om de dag erna al door te reizen.
Maar eerst gaan we terug naar het tempelcomplex en door wat hulp vinden we weer een mooie plaats om naar de slapende zon te kijken.
Als we terugkomen houden we halt aan de kermis. Een modeshow is hun manier van dansen en uitgaan. Dus die mag niet ontbreken. Na de voorstelling wordt niet geapplaudisseerd. raar. Het reuzeradje, de wiegboot en de draaimolen worden manueel gedraaid. En een reuze opblaaskasteel doet de tempel erachter verbleken.

We sluiten af met een bananen-chocolade-milkshake voor meneer en voor mevrouw haar lievelingsijs
rum-rozijn.