Bromo - Reisverslag uit Bromo, Indonesië van Helga en André - WaarBenJij.nu Bromo - Reisverslag uit Bromo, Indonesië van Helga en André - WaarBenJij.nu

Bromo

Door: andrehelga

Blijf op de hoogte en volg Helga en André

26 Juni 2012 | Indonesië, Bromo

Nadat andre nog een nachtelijke match van het EK heeft bekeken staan we s ochtends klaar voor een tweedaagse naar de Bromo vulkaan. Met een busje gevuld met Nederlanders zijn we weg voor een rit van elf uur. Ongeveer twaalf uur later komen we aan de ticketcontrole,waar er een herverdeling van bus is naargelang de gekozen slaapplaats. We ruilen enkele Nederlanders voor Fransen.
Nog eens drie uur later zijn we eindelijk in het hotelletje en hebben we nog een laat diner in een groot restaurant dat we gezien het uur alleen voor onszelf hebben en gaan we uiteindelijk slapen.
Drie uren later worden we eens niet gewekt door een overactieve Allah,maar door de wekker. We vertrekken om half vier s nachts om nog voor zonsopgang aan het viewpunt te staan.
Eerst een stukje met jeeps en dan gaan we met de twee groepjes samen in het donker naar boven.
We zijn aardig op tijd en staan dan ook goed op tijd klaar om te kijken hoe de zon in de verte de bergen begint te verlichten. Eens het een beetje licht geworden is bemerken we ineens dat de Bromovulkaan rechts van ons zichtbaar wordt. Heel mooi. Omdat het toch wel frisjes wordt dalen we terug af om effectief op de krater te klimmen.Dit doen we samen met vele anderen want het is aanschuiven op de trappen. Boven krijgen we dan wel weer een mooi zicht in de krater.
Na het ontbijt vertrekt ons busje richting Bali. Deze rit heeft echter zoveel vertraging dat we niet meer op de bus kunnen die ons vanaf de ferry moet verderbrengen,dus besluit ons chauffeur die intussen zijn bus heeft moeten afgeven om te voet over te steken op de ferry. De overzet duurt maar een uurtje maar we worden toch aardig op en neer geschud terwijl we nog een potje proberen te kaarten.
Eens we op Balinese grond staan is er weer heel wat geregel,maar uiteindelijk komen we 22 uren nadat de wekker afging aan in Kuta. Maar we zijn weer een leuke ervaring rijker

• 29 Juni 2012 - 12:15

Paul:

Boeiend jullie reisverslagen hier te lezen. En nog interessanter te kunnen lezen alles wat jullie er voor over hebben om deze reis zo boeiend mogelijk te maken. Het zijn inderdaad lange dagen dat jullie daar voor over hebben. Ik wens jullie nog feine belevenissen toe !

• 03 Juli 2012 - 00:04

Koen:

Leuk dat halfuurlijkse pufke boven de vulkaan...