Coroico - Reisverslag uit Coroico, Bolivia van Helga en André - WaarBenJij.nu Coroico - Reisverslag uit Coroico, Bolivia van Helga en André - WaarBenJij.nu

Coroico

Door: andrehelga

Blijf op de hoogte en volg Helga en André

15 September 2011 | Bolivia, Coroico

Tussen La Paz en Coroico ligt de Death Road, wat ooit de meest gevaarlijke weg ter wereld was. Omdat er teveel ongevallen op deze weg gebeurde is er intussen een nieuwe weg aangelegd waarover de bussen verplicht moeten rijden en waarop 2 voertuigen elkaar vrij goed kunnen passeren. Dus wij geraken veilig in -volgens de reisgidsen- de Boliviaanse tuinen van Eden, namelijk Coroico. Een stadje gelegen te midden van bergen met een onbetaalbaar uitzicht op de vallei en de bergen rondom.

Als we aankomen trekken we te voet naar een resort in de heuvels. Er geraken is even doorzetten, maar dan krijgen we een heerlijke hut toegewezen met een prive badkamer outdoor en gelegen tussen allemaal groene bomen en planten. De enige geluiden zijn die van de vogels die overal rondvliegen. We nemen onze tijd uit om in de hangmat of aan het zwembad te lezen en te luieren en tegen de avond gaan we naar een restaurantje uitgebaat door 2 Fransen. Dit zou het beste restaurant van Coroico, zelfs van Bolivia moeten zijn.De ontvangst is echter helemaal geen sterren waard, maar gelukkig het eten en het intussen ontmoette gezelschap wel.

We haddden de intentie om een van de wandelingen te doen, maar omdat het gewoon een plaats is om te relaxen en van al het mooie te genieten maken we er ons verder helemaal niet moe...

• 20 September 2011 - 06:45

Karel (van Aagje):

Coroico, fantastisch!

Toch ook even zeggen dat Club ondertussen eenzaam eerste staat in de competitie...

Groetjes

Karel

• 21 September 2011 - 14:25

Andre:

Ik begrijp jouw prematuur geluk nadat Club voor de 1ste keer sinds 8 nov 2009 (bijna 2 jaar dus) opnieuw eens aan de leiding staat :-) Maar zoals je misschien weet worden de prijzen aan de eindmeet verdeeld en dit is pas volgend jaar. Laten we dan nog eens afspreken :-))