aankomen in Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Helga en André - WaarBenJij.nu aankomen in Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Helga en André - WaarBenJij.nu

aankomen in Hong Kong

Door: andrehelga

Blijf op de hoogte en volg Helga en André

15 Mei 2011 | Hong Kong, Hong Kong

Nadat we een paar uurtjes geslapen hebben begint het leven op de luchthaven terug. We gaan meteen al naar de vertrekhal, maar worden verzocht om tot 07.10u te wachten. Dus dat doen we dan braafjes he.
En om exact die tijd worden we geholpen.Het inchecken verloopt vlotjes. Alleen worden we nog even apart genomen door de douane. Maar dat hadden we verwacht na het Tibetreisje. Na een paar routinevragen gaan onze documenten en reispassen mee naar een kantoortje. Wij moeten ons geen zorgen maken en mogen op de wachtbank plaatsnemen. Even later komt er iemand anders nog wat vragen stellen. Weer krijgen we te horen dat we ons geen zorgen moeten maken. Er moeten wat dingen nagekeken worden. Dit scenario herhaalt zich nog een paar keer. Wel leuk dat als we uitleggen dat we al een paar landen bezocht hebben, en we daar fotos van hebben, de Chinese douanier begint mee met zijn denkbeeldig fototoestel fotootjes te nemen.
Wat blijkt echter..Tibet is al onderzocht en blijkbaar geen probleem meer.. Maar ze begrijpen niet wat wij op deze luchthaven doen.. Maar dat was niet onze vrije keuze he. Wij weten ook niet waarom de vliegroute zo is..
Na nog wat gebabbbel en geklets krijgen we onze papieren dan toch terug en kunnen we als laatsten nog vlug mee aan boord gaan terwijl de motoren al draaien..

Een paar uurtjes later komen we dan aan in HongKong. Bij aankomst staan er al hostessen klaar om ons in te lijven in deze wereldstad. Zo geraken we dan ook makkelijk in Chungking Mansion, de betaalbare plaats voor backpackers. En ooit door het Amerikaanse Time Magazine uitgeroepen tot de meest culturele plaats ter wereld.
Het is een plaats waar Indiers,Chinezen,Afrikanen en Pakistanen hun handeltjes hebben. Allerlei namaakspullen worden er aangeboden, geld wordt er makkelijk gewisseld en het is de plaats bij uitstek om een valse rolex of handtas aan te kopen. De guesthouses zitten op de 3de tot 17de verdieping, zijn klein maar betaalbaar en enkele bereikbaar door een paar liften waar het altijd aanschuiven is..
Maar als we uiteindelijk onze blok toch gevonden hebben beseffen we meteen... Hong Kong wordt een stad om te ontdekken en te proeven....

• 27 Mei 2011 - 21:09

Nico:

Jullie weten het wel spannend te maken. Ben nieuwsgierig hoe Hong Kong is en wat jullie daar beleven.
    Ik wacht in spanning op het volgende bericht.
    Groet