rattentempel en mandawa - Reisverslag uit Mandāwar, India van Helga en André - WaarBenJij.nu rattentempel en mandawa - Reisverslag uit Mandāwar, India van Helga en André - WaarBenJij.nu

rattentempel en mandawa

Door: andrehelga

Blijf op de hoogte en volg Helga en André

13 April 2011 | India, Mandāwar

s Morgens bezoeken we de winkeltjes, maar vinden niets naar onze smaak (we zijn dan ook moeilijke kopers) :-), Dan vertrekken we richting Rattentempel. Hier trekken we ook weer onze schoenen uit, maar gelukkig krijgen we stoffen sokjes in de plaats. We glijden met een groep duitse toeristen mee binnen om de wachtrij te vermijden. Het blijft een verbijsterend gezicht om dieren die in het westen worden verafschuwd hier als heilig te worden beschouwd wegens het geloof in reincarnatie. Het voordeel is wel dat we veel ratten zien maar dat ze niet over onze voeten kruipen. Alhoewel dit anders wel geluk zou brengen volgens de gelovigen. Maar voor sommigen blijkt dit toch te veel spanning, want enkele Duitse vrouwen kiezen het hazepad..

Dan vertrekken we richting Mandawa. Voor het eerst hebben we een kamer zonder tv, dus een avond zonder cricket.
We trekken onze stoute schoenen aan en zoeken het zwembad op van een naburig kasteel dat omgetoverd is in een hotel en exclusief is voor rijke gasten.
Tijdens het eten worden opnieuw gevraagd voor een foto. De jongens hun hormonen spelen hun parten spelen gezien ze niet van Helga kunnen afblijven;-)
Mandawa is verder maar een saai stadje, tijdens de avond verdiepen we ons dan ook in de door toeristen achtergelaten magazines libelle, Linda,story,...