De vlucht en er geraken - Reisverslag uit New Delhi, India van Helga en André - WaarBenJij.nu De vlucht en er geraken - Reisverslag uit New Delhi, India van Helga en André - WaarBenJij.nu

De vlucht en er geraken

Door: andrehelga

Blijf op de hoogte en volg Helga en André

31 Maart 2011 | India, New Delhi

Om half zes worden we netjes afgezet aan de luchthaven en dat is het officiele begin van onze reis door een stukje van Azie.
Als we onze boardingpass afgeven wordt die echter meteen doorgescheurd. Euh, is dit de normale procedure tegenwoordig? Nee, jullie krijgen een upgrade. Ah, en waarom? Weten we niet, we hebben die boodschap gewoon doorgekregen. Fijn. Maar al snel wordt er ons duidelijk dat onze vriend met connecties op de luchthaven dit voor ons netjes had geregeld. Thanks W.
Dus wij krijgen op de vlucht naar Londen een fijn ontbijtje aangeboden. Als we in Londen opnieuw de passen zien scheuren beginnen we al terug te glimlachen.. En zo volgt er voor ons een rustige vlucht waar we uitgestrekt kunnen liggen en vriendelijk worden bediend.
Tussen het films kijken door bladeren we al een beetje in onze reisgids.. Blijkt dat we toch een beetje moeten opletten voor oplichterij aan de luchthaven.. en die boodschap hadden we ook al van het hotel doorgekregen. Oplichters die valse naamborden van hotels maken om dan aan toeristen mee te delen dat het hotel afgebrand is is een van de toppers onder de oplichters. Als we onze naam zien staan op het bord zijn we in het begin dan ook even op onze hoede, maar al snel blijkt dat we hier met een eerlijke persoon te maken hebben. Een beetje later zitten we dan ook al in het verkeer in Delhi, waar we ook al heel straffe verhalen van hadden gehoord.. En dat is terecht.. De meeste autootjes hebben geen buitenspiegels, dus er wordt constant getoeterd om duidelijk te maken dat er iemand is.. en die iemand is dan vaak op 5cm van de andere auto. De lijnen staan op de weg als versiering en rode lichten, tja, daar kan je voor stoppen,of niet..
Maar we worden prima afgezet aan het straatje van ons hotel. Een hotel in een volkse wijk in old delhi. Als we door het steegje wandelen om nog tot aan het hotel te komen zien we veel mensen liggen te slapen,babbelen,werken,.. en vooral kijken.

Onze reis begint nu echt....