Delhi verlaten - Reisverslag uit New Delhi, India van Helga en André - WaarBenJij.nu Delhi verlaten - Reisverslag uit New Delhi, India van Helga en André - WaarBenJij.nu

Delhi verlaten

Door: andrehelga

Blijf op de hoogte en volg Helga en André

03 April 2011 | India, New Delhi

Na het beslissende punt gespeeld was schoten er meteen vuurpijlen in de lucht. Delhi stond vannacht op zijn kop. En dit wilde we ook nog even zien op straat. De stemming was uitbundig. Iedereen liep te roepen en te zingen want de finale winnen was oh zo belangrijk voor dit volk. Vanavond was iedereen even gelukkig in dit harde land!
Op straat was de sfeer supertof, maar het vuurwerk was vooral knap om te zien vanaf het dak van ons hotelletje.
Vandaag laten we Old Delhi achter ons. Deze toch drukke,vuile en chaotische stad is een goede startplaats voor onze reis geweest.
Maar nu zijn we vertrokken met onze chauffeur en zijn tata. Een automerk dat je hier vaak tegenkomt. En niet alleen autos, ook koffie, airlines, chemie.. Maar momenteel loopt er ook een megaproces wegens een fraudezaak tegen deze oorspronkelijke familiezaak.
Maar goed, in deze auto zullen we nog vele uren doorbrengen want de afstanden zijn groot. Het meeste van de tijd hebben we dan ook doorgebracht in die auto, op een soort highway, ook al rijden daar evengoed brommers, en fietsen. En af en toe ook een spookligger, maar die rijden wel mooi over de pechstrook..
Intussen zijn we in Agra aangekomen, een stad die nooit in een reisgids zou hebben gestaan moest de Taj Mahal niet hier hebben gestaan.
En ook wij zijn daar voor naar hier gekomen, ook al was een wandeling door de omliggende straten ook weer leuk. Het echte India, en die hebben wij persoonlijk allemaal begroet en op aanvraag een hand geschut;-)