San José - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Helga en André - WaarBenJij.nu San José - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Helga en André - WaarBenJij.nu

San José

Door: A&H

Blijf op de hoogte en volg Helga en André

23 November 2014 | Costa Rica, San José

Omdat we ook weer terug moeten wordt het intussen wel tijd om ons richting San José te begeven.

We hoorden al verhalen dat het soms wat lastig is om de grens over te gaan, vooral van de vele "helpers" die je voor een beetje fooi door de papierhandel helpen. Maar, ervaren als we zijn, hebben we daar niet veel last van en staan we al snel op Costa Ricaans grondgebied.

De eerste 10 km na ons vertrek wordt de bus 3 keer tegengehouden en gecontroleerd door de politie. Blijkbaar met reden want er moet toch iemand "meegaan". Op een half uur hebben we al mee politie gezien dan de voorbije weken in Nicaragua.

Wegens tijdgebrek houden wij het enkel op een citytripje in de hoofdstad. Waar op zich niet zoveel speciaals te zien is. Wel is er een centrale winkelstraat waarrond het leven zich wat afspeelt.

Wat dan weer bijzonder is, zijn de pleinen waar er volkse spelen georganiseerd worden. Voor ieder is wat wils. De activiteiten gaan van gezelschapsspelen, dans, knutselen, voetbal tot zelfs het stoerdere Parkour (van gebouwen springen) en skaten.
Mooi om te zien, is dat iedereen gewoon mag meedoen en er vanalles kan uitproberen.

Vanuit ons hostel met kingsizebed blikken we weer tevreden terug op een fijne reis.

Nicaragua was een warm land (letterlijk en figuurlijk), met nog enkele uitdagingen, maar waar we zeker nog van gaan horen.

Groetjes
A&H