Kuta (2) - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Helga en André - WaarBenJij.nu Kuta (2) - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Helga en André - WaarBenJij.nu

Kuta (2)

Door: andrehelga

Blijf op de hoogte en volg Helga en André

07 Juli 2012 | Indonesië, Kuta

Met ons ticket in de hand richting Denpasar(hoofdstad Bali) springen we in een waggel bootje richting Lombok om daar terug naar Bali te gaan.
Buiten wat hevig op en neer gewieg lukt dat prima. Aan wal staan de vertegenwoordigers van de busmaatschappijen ons al op te wachten. Hier zijn we erg op onze hoede want enkele dagen geleden zijn we hier al opgelicht. Maar na weer wat wachten worden we dan toch naar de ferry gebracht. Die doet er dan weer vijf uur over om de volgende 25 kilometer te overbruggen. Er is geen open bovendek maar we hebben gelukkig wel zitplaatsen buiten. Als het voor mezelf wat te koud wordt vind ik ook nog een plaatsje tussen twee slapende vrouwen en tussen het vuil. Remember de gewoonte om alles gewoon op de grond te gooien he.
Aan de grotere haven bij aankomst staat er weer een andere bus klaar. Als ik mijn papier toon (ik hou het overal net buiten grijpafstand want anders heb ik geen bewijs meer) zegt de verantwoordelijke dat de bus daar niet naartoe rijdt. Onze verwijzing naar het woord Denpasar wordt genegeerd en het is ons probleem dat we maar met onze verkoper moeten oplossen,terwijl hij natuurlijk nu die contactpersoon is. We hebben de keuze om mee te gaan naar een van de drie plaatsen waar de anderen worden afgezet.
De nachtbus,en een beetje onze laatste hoop want die doet er twee dagen over om in Jakarta te geraken, kunnen we op onze (gebruinde) buik schrijven.

We beslissen dan maar om al naar het intussen al een beetje gekende Kuta te reizen.

Als we laat in de avond worden gedropt gaan we op zoek naar een oplossing. Gelukkig is dit een nachtstad