boottochtje op de Ganges - Reisverslag uit Be, India van Helga en André - WaarBenJij.nu boottochtje op de Ganges - Reisverslag uit Be, India van Helga en André - WaarBenJij.nu

boottochtje op de Ganges

Door: andrehelga

Blijf op de hoogte en volg Helga en André

21 April 2011 | India, Be

Om kwart voor vijf staan wij al aan de Ganges, welliswaar met nog kleine oogjes. Maar het is de bedoeling om de zon te zien opkomen. Wat we wel raar vinden is dat het al best licht is op dat moment. Maar we kruipen in het bootje en als we daar wat rondvaren komt de zon er inderdaad nog door. Mooi.
Als het uurtje voorbij is kruipen we terug in bed om een paar uur later nog eens op te staan.
We dwalen weer door de straten, en dat is wat de meeste mensen in deze spirituele stad maar doen. Om onze spieren al een beetje te trainen maken we een wandeling van een 2tal uurtjes in de zon richting shopping mall. Veel kopen doen we daar niet, een rugzak is nu eenmaal geen kleerkast, maar een ijsje van Mc Do is wel een must :)
Om terug te keren nemen we toch maar een riksja. We onderhandelen om tegen een goeie prijs dan toch in een winkel binnen te gaan. En dat valt eigenlijk heel goed mee, de weverij is best interesant. Maar vooral de wijk waar die in ligt is prettig om door te rijden.

s Avonds gaan we met ons vieren naar de Ghats waar de verbrandingen plaats hebben. Omdat het voor de Hindus zo belangrijk is bekijken we het toch maar van op een afstand. En natuurlijk komt er iemand vragen of we geen hout willen kopen voor iemand die het niet kan betalen.. Maar verder wel speciaal om te zien hoe de mannen van de familie het ritueel volledig uitvoeren. En na de verbranding die openlijk gebeurt gooien ze de resten in de Ganges. Zo kan de overleden persoon terug aan een nieuw leven beginnen..of naar de hemel gaan.