einde Rajastan - Reisverslag uit New Delhi, India van Helga en André - WaarBenJij.nu einde Rajastan - Reisverslag uit New Delhi, India van Helga en André - WaarBenJij.nu

einde Rajastan

Door: andrehelga

Blijf op de hoogte en volg Helga en André

14 April 2011 | India, New Delhi

Vandaag loopt onze trip door Rajastan af en keren we terug naar Delhi.
Voor de laatste keer nemen we plaats in de wagen en beseffen we dat dit toch ook een aangename manier van reizen was. Gewoon instappen en stoppen wanneer we willen, geen gesjouw, geen gewacht, geen vertragingen,..

Ditmaal hebben een hotel in New Delhi. Een moderne stad met westers geklede mensen, winkels en kantoren.

Omdat we terug afhankelijk zijn van het openbaar vervoer nemen we een tuktuk richting Connaugt Place. Het bruisende centrum van de stad, met een park en moderne winkels er rond. De prijs die wordt gevraagd is wel verdacht laag, dus we zijn op onze hoede..
En ja, we worden aan een ander gelijkaardig plein afgezet waard de winkeldeur al voor ons open gaat. Hier krijgt de tuktukdriver natuurlijk zijn commissie op. Maar dan treft hij het vandaag niet, we keren ons om en gaan te voet op zoek naar de juiste plaats. Nog even blijf de driver ons achtervolgen, maar ook die geraken we kwijt..
En we belonen onszelf met een maaltijd in de Mc Donald. De burgertent zonder hamburgers (hier wordt alleen maar kip gegeten), maar met lekkere kipburgers en ijs..
We geraken er aan de praat met een CNN journalist en het is erg prettig om eens met een goed onderlegde en perfect engelssprekende indier te praten.

New Delhi is een fijne, moderne stad. Misschien niet het echte India. Maar voor ons is past dit perfect na de voorbije reis. Fijn om even gewoon westersheid te zien...