mooi fort en richting woestijn - Reisverslag uit Jodhpur, India van Helga en André - WaarBenJij.nu mooi fort en richting woestijn - Reisverslag uit Jodhpur, India van Helga en André - WaarBenJij.nu

mooi fort en richting woestijn

Door: andrehelga

Blijf op de hoogte en volg Helga en André

10 April 2011 | India, Jodhpur

Het fort wat gisteren al zo mooi op ons stond te wachten bereiken we vandaag na een pittige klim. Maar het is zeker de moeite waard. Zowel vanbinnen als vanbuiten en ook de audioguide is werkelijk interessant.Vanuit het fort hebben we ook een heel goed zicht over de stad zelf, ook altijd leuk..
Als we lichtjes bezweet terug aan het hotel komen vertrekken we meteen richting Jaisalmer. Een woestijnstadje op zo een 5 uren hier vandaan.
Aangezien deze stad aan de grens met Pakistan ligt is er ook een groot deel van de bevolking hier actief in het leger. En er zijn ook verschillende legersites te zien onderweg.Het stadje zelf is minder groot en gemoedelijker dan de rest van Rajastan. En met natuurlijk ook weer een fort. Het leuke hier is dat het fort voor een groot deel geschonken is aan de bevolking en omdat er nu toch een 3000 tal mensen wonen is het een stadje op zich.Het is er wel een heus doolhof waar geen auto s binnenmogen en slechts een beperkt aantal riksjas.
Na weer een heerlijke maaltijd worden we nogmaals aangesproken van boven op een dak. Aangezien dit de hele tijd door zo is zijn we een beetje terughoudend eerst. Want buiten de mensen die ons goeiedag willen zeggen, een hand willen geven of gewoon blijven staren zijn er ook nog altijd de verkopers...Maar we gaan hier toch naar boven, en gelukkig want het geeft inderdaad een mooi uitzicht over de stad, maar ook een prettig gesprek met een moderne Indier...