San Juan del Sur - Reisverslag uit San Juan del Sur, Nicaragua van Helga en André - WaarBenJij.nu San Juan del Sur - Reisverslag uit San Juan del Sur, Nicaragua van Helga en André - WaarBenJij.nu

San Juan del Sur

Door: A&H

Blijf op de hoogte en volg Helga en André

20 November 2014 | Nicaragua, San Juan del Sur

Vroeg in de ochtend nemen we de boot terug naar het vastenland met het idee om naar Costa Rica te gaan. Terwijl we kabbelend op zee ons lekker kopje koffie drinken, veranderen we van gedachte en aan land nemen we de bus richting San Juan del Sur. Een populaire surfers hangout aan de pacific ocean.
We gaan in op het voorstel van een dame om in haar hostel te logeren en dat is een goed idee. Ze verwent ons met zelfgemaakte limonade, fruit en zelfgemaakte snacks tussendoor.

Ondanks de voorspelde regen is het nog steeds goed weer. De wolken hangen er wel, maar de occasionele druppels zijn eerder welkom dan storend. Met zelfs de factor 30 verbranden we nog als we enkele uurtjes op het strand liggen.

Hier doen we ook nog een leuke activiteit, namelijk de canopy ride. Het bestaat uit een parcour van 17 ziplijnen (stalen kabels), met de langste van 320 meter. Waarlangs je dus hangend en glijdend van platform naar platform gaat.
Een leuke en andere manier om iets in de natuur te doen. En omdat we zelf in de bomen hangen, komen de apen ook wat dichter in zicht.

San Juan is verder een cool dorpje. Slechts enkele straten groot, maar met een leuke baai en een goede mix van locals en toeristen.

Er schiet intussen geen tijd meer over voor Costa Rica. We zullen nog een dag richting hoofdstad San Jose moeten reizen en dat zal dan ook onze enigste stopplaats in het land worden.