Taganga - Reisverslag uit Taganga, Colombia van Helga en André - WaarBenJij.nu Taganga - Reisverslag uit Taganga, Colombia van Helga en André - WaarBenJij.nu

Taganga

Door: A&H

Blijf op de hoogte en volg Helga en André

03 November 2013 | Colombia, Taganga

Na een paar uurtjes rijden komen we aan in het Taganga. Zee, strand, muziek en toevallig ook Halloween. Kinderen lopen er verkleed in spookjes of pompoentjes op zoek naar snoep of een centje. Maar ook de volwassen gaan er helemaal in op en lopen verkleed rond.
We gaan er een overdreven gevulde en grote, maar lekkere baguette eten en kijken er met de eigenaar Colombian Voices.

We slapen in een populair hostel, maar doordat er twee hanen er de hele nacht een mondeling gevecht houden besluiten de toch om er weg te gaan. Daar zijn onze oordoppen zelfs niet tegen bestand.
We checken in in een klein appartementje. Het huiskonijn krijgen we er ook bij.
En in het algemene zwembad zit de hond een leguaan de stuipen op het lijf te jagen..
Verder wordt het eens een dagje strand omdat het voor de eerste keer echt warm is. En omdat de enigste ATM van het dorpje niet werkt en we toch naar Santa Marta moeten brengen we de rest van de dag daar door.

Dan vertrekken we naar het Tayrona Park. Een nationaal park aan de kust. Tegen dat iedereen op de bus zit moeten de papieren weer eens geteld worden, dan de reizigers door drie verschillende mensen geteld en tegen dat dat gedaan is moeten we nog een half uur moeten wachten op enkele Colombianen die nog rustig hun voorraad voedsel inkopen. Maar dan zijn we toch weg. Alvorens we binnen mogen volgt er nog een politiecontrole waarbij we een lege plastieke zak moeten afgeven en de rest mogen houden. Logica?
En dan beginnen we aan een wandeling van een paar uur. We gaan door tot aan het laatste strand en reserveren daar onze hangmat om de nacht in door te brengen. De omgeving is er prachtig. Als het begint de regenen hokt iedereen wat samen in het restaurantje en al snel vinden we een paar enthousiaste koppels om mee te kaarten. Wordt het nog een leuke avond.
Na lekker te hebben geslapen en nog wat strand mee te pikken keren we terug naar Taganga waar we dezelfde avond nog de nachtbus naar San Gil nemen.

• 07 November 2013 - 21:10

Nico:

Ziet er weer erg leuk allemaal.
    Hoop dat de reis zo verder gaat. Hoe reserveer je nu een hangmat?
    Groet
    Nico

• 07 November 2013 - 21:15

Nico:

Ik zie nu aan de kant dat jullie dagboek 27367 keer bekeken is.
    Dat is nog eens een lezersscharen.
    Nu de copyrights nog....
    Groet
    Nico

• 09 November 2013 - 13:21

Helga:

Nico, een hangmat reserveren is via paspoorten en dan wordt er eentje omlaaggehaald,en er is zelfs een check-out tijd voorzien!
    Alhoewel ze de hangmat al terug omhooghangen als je er niets in achterlaat voordat het checkouttijd is...