Cartagena - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Helga en André - WaarBenJij.nu Cartagena - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Helga en André - WaarBenJij.nu

Cartagena

Door: A&H

Blijf op de hoogte en volg Helga en André

31 Oktober 2013 | Colombia, Cartagena

Als we aankomen op de luchthaven en onze rugzakken van de band nemen is het voor de eerste keer dat dat ook gecontroleerd wordt. Gewoon even kijken of naam baggage klopt met naam ticket. Maar ik vind dat wel goed want eigenlijk kan iedereen er toch met jouw baggage vandoor gaan. Aan dat soort details onderscheidt Colombia zich toch van andere landen.
Dan nemen we de lokale bus richting centrum. Het is een beetje onhandig omdat die goed vol zit, en wij veel plaats innemen, maar dankzij dat volk rijdt de bus toch door naar het centrum wat hij na wat teveel file ineens niet meer van plan was. We nemen er eens een echt hotel en dwalen daarna tussen de muren die de binnenstad omwallen.

De binnenstad zelf ziet er leuk uit. Er zijn gezellige straatjes en vrolijke kleuren. Het staat dan ook niet voor niets op de UNESCO. Het was ooit een zeer belangrijke havenstad, maar is nu vooral een belangrijke aanmeerplaats voor cruiseschepen.
Op het meest toeristische plein eten we er lekkere vis en zeggen we beleefd 'nee, bedankt' voor de aangeboden sigaren, hoeden, poppetjes, kralen, muziekbalades,... Ach, de verkopers doen ook maar hun best..

Colombianen zijn in het algemeen optimistische en lieve mensen overigens. Uiteraard zijn er ook nog "bad people", maar de gewone man/vrouw in de straat mag hier niet mee vergeleken worden. Wat overigens ook opvalt is dat de borsten buitengewoon groot zijn, misschien van nature, maar dokter plastiek zal hier toch zeker ook goed verdienen.

Dan kijken we nog wat tv in onze perfect geairconditioneerde kamer en vallen snel in slaap..

De volgende dag bezoeken we het inquisitiemuseum, slenteren we nog wat rond door de straten en langs de zee en nemen dan een busje om verder te gaan naar Taganga.