Hsipaw - Reisverslag uit Hsipaw, Myanmar van Helga en André - WaarBenJij.nu Hsipaw - Reisverslag uit Hsipaw, Myanmar van Helga en André - WaarBenJij.nu

Hsipaw

Door: A&H

Blijf op de hoogte en volg Helga en André

20 Juni 2013 | Myanmar, Hsipaw

Hsipaw

Als we uit de bus stappen krijgen we meteen het backpackers hangout gevoel.
Voor we het weten zitten we bij mr charles, het beste guesthouse van de stad. Dit is ons eerste echte hostel met andere backpackers met elk hun eigen verhalen. Aangezien myanmar meestal niet het eerste land voor een verdere bestemming is blijkt dat we ongeveer de enigste zijn die niet ergens halfweg een of andere wereldreis zitten. Eten doen we bij mr food, boeken vinden we bij mr book en zo valt dat taaltje van hier best mee:-)
De volgende dag gaan we eerst op zoek naar een schoenmaker. Wat niet zo simpel is een land waar echt iedereen op slippers loopt. Maar na wat rondvragen en hulp vind ik een oud mannetje die alleen wat dikke naalden en draad voor zich heeft staan. Als ik mijn afgescheurde schouderhengel van mijn rugzak toon verstaan we elkaar. Terwijl hij dit rustig terug herstelt haal ik alvast 40 eurocent boven. Net hetzelfde bedrag als andre intussen heeft afgesproken om zijn hoofd een monnikenkapsel te laten scheren.
Eens we beide bediend zijn huren we fietsen om naar een waterval te gaan. Op plan lijkt de weg heel simpel.. Waarom wij de geasfalteerde weg mislopen en met onze fiets midden tussen de rijstvelden belanden is dan ook onverklaarbaar. Maar na een uur meer ploeterend of naast de fiets komen we dan toch enkele hostelgenoten tegen en samen vinden we de juiste weg. De boodschap om de laatste drie kwartier te voet te doen negeren Andre en ik echter weer wel en zo beklimmen we de berg inclusief fiets. De watervallen zijn gelukkig de moeite waard..
In een snelvaart zijn we weer beneden en als we ons settelen op het balkon verandert de lucht ineens.. Onze eerste regenbui stort zich uit over de stad. De eerste keer dat andre dit meemaakt en hij blijft dan ook zitten kijken naar de straten die onderlopen terwijl ik zelf natter wordt van de vijf meter die ik door de tuin loop dan van de douche die ik erna neem..

Als de bui stopt herverenigen we ons terug met onze medewatervalbezoekers en spelen we na het late restaurantbezoek voor de eerste keer met de kaarten.

De dag erna bezoeken we little bagan, waarna we toch stiekem hopen dat het echte bagan ons meer onder de indruk zal brengen. Het bezoek aan een lokaal schooltje en een lokaal marktje is wel weer een prettige belevenis.

• 23 Juni 2013 - 18:17

Smets:

Nu ik net vernomen heb dat jullie beiden proper gewassen zijn, wil ik Helga een Gelukkige Verjaardag wensen. Geniet nog verder van jullie reis, en hup naar het volgende jaar. Dat je nog veel liefde, geluk en een gezonde gezondheid mag hebben voor de toekomst.
    Kusjes van ons twee,

Paul