Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Helga en André - WaarBenJij.nu Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Helga en André - WaarBenJij.nu

Lima

Door: andrehelga

Blijf op de hoogte en volg Helga en André

31 Augustus 2011 | Peru, Lima

Na een aangename vliegreis zijn we gisterenavond op onze geplande tijd geland in Lima, de hoofdstad van Peru. Na het ophalen van onze rugzakken en enkele controles later stond er buiten al een dame ons op te wachten. Omdat we toch veel negatieve commentaren over de luchthaventaxis hadden gehoord hadden we dit al op voorhand geregeld. Met onze enkele woordjes Spaans zijn we zo al iets meer over haar en de stad te weten gekomen. Wat ons meteen opviel was de rust die er in de stad heerst. Geheel tegen onze verwachtingen in rijden de autos gewoon op hun rijvak achter elkaar, wordt er alleen maar terecht getoeterd en worden de verkeersregels gerespecteerd. Raar toch wel... oh ja, en wat er ook opvalt is de koude ... dat wordt nog bibberen hier..

In ons hostel hebben we nog een partijtje pool gespeeld en dan voelden onze lichamen toch wel dat het eigenlijk intussen al vier uur in de ochtend was.. Dus kropen wij om negen uur plaatselijke tijd al lekker onder ons warme donsdeken.

Om vijf uur uur deze ochtend waren wij dan ook al klaarwakker en nog voor het ontbijt hebben we al een lekker warme douche genomen en onze planning voor de komende dagen gemaakt.

Omdat we maar een dagje in Lima blijven beperkten onze bezoeken zich tot een erg mooie kathedraal en en een kerk waar er net een feest, begrafenis of viering (het is ons niet echt duidelijk) aan de gang was. En hebben we verder gewoon wat rondgeslenterd.. Best een leuke ochtend hoor.
In het centrum zijn er verder nog veel kerken en koloniale gebouwen die in enigszins vervallen zijn of schade hebben geleden van een van de vele aardbevingen in dit land.

We hebben nog niet het gevoel om echt in een ander werelddeel te zijn, alles is redelijk vertrouwd en weinig anders..

Lima heeft misschien nog meer te bieden, maar voorlopig laten we het hierbij en nemen we seffens de bus naar Pisco. Eens kijken hoe onze eerste busrit zal meevallen..

• 31 Augustus 2011 - 19:57

Paul Smets:

leuk dat deze berichtjes nu meteen in mijn outlook komen. Zo ben ik zeker dat ik niet te veel mis van jullie reis. Ik wens jullie veel plezier en rust toe ginder in Peru. Tot volgend bericht.

• 31 Augustus 2011 - 20:12

Monique:

Tof te zien dat jullie goed aangekomen zijn! Laat maar komen he die verhalen ;)
    Groetjes Monique x

• 01 September 2011 - 22:44

Nico:

Leuk dat jullie je gelijk thuis voelen.
    Succes verder met de reis.
    Groet Nico

• 02 September 2011 - 06:41

Caro:

Da's toch wel straf wat jullie schrijven! Had idd ook eerder krakende bussen op toeterende zandwegen verwacht !

Nevertheless : enjoy !

Caro